هفتمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع هوایی و فضایی ایران از ۴ تا ۷ آبان‌ماه با حضور ۱۲۰ شرکت داخلی و خارجی برگزار می شود.

به گزارش مشرق، امین سالاری، رئیس اتحادیه هوافضای ایران امروز، در نشستی خبری اظهار داشت: هفتمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع هوایی و فضایی ایران از روز سه‌شنبه چهارم آبان‌ماه آغاز به کار می کند.

وی با بیان اینکه در این نمایشگاه طرح های فناورانه ای رونمایی می شود، گفت: این مراسم از جمله برنامه‌های جنبی این نمایشگاه است؛ همچنین طبق برنامه ریزی ها قرار است پرواز هواپیماهای بدون سرنشین را داشته باشیم.

به گفته وی، در هفتمین نمایشگاه صنایع هوایی، قرار است بیش از ۱۲۰ شرکت داخلی و خارجی که در  این حوزه فعالیت می کنند حضور داشته باشند.

سالاری با اشاره به پتانسیل‌های شرکت‌های داخلی برای ساخت قطعات و تعمیر و نگهداری هواپیما خاطر نشان کرد: ما به سازمان هوایی کشور اعلام کردیم که چهل شرکت داخلی توانایی و آمادگی ساخت قطعات هواپیما را دارند و  برخی از قطعات هواپیماهای خریداری‌شده در داخل کشور قابل تولید است.

وی گفت: ساخت هواپیمای ۱۰۰ تا ۱۵۰ نفره نیاز به دانش‌های فنی زیادی دارد که در این راستا باید با شرکت‌های خارجی مشارکت داشته باشیم؛ مسئولان تصمیم‌گیر در این حوزه از اتحادیه و شرکت‌های خصوصی دعوت به عمل نیاورده‌اند.

رئیس اتحادیه هوافضای ایران گفت: در حال حاضر ۴۵ شرکت خصوصی در حوزه‌های الکترونیک، اویونیک و رادار فعال هستند؛ علاوه بر آن بیش از ۶۰ شرکت داخلی نیز در حوزه قطعه‌سازی فعال شده‌اند که استانداردهای لازم را نیز دریافت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه تعداد شرکت‌های فعال در حوزه تعمیر و نگهداری هواپیما ۱۰ شرکت است، خاطر نشان کرد: به منظور توسعه فناوری‌های مربوط به هواپیماهای بدون سرنشین برنامه‌های تشویقی در این اتحادیه در حال برگزاری است.

سالاری با تاکید بر اینکه ۲۲۰ شرکت فعال در این حوزه بیش از ۱۰ هزار شغل مفید ایجاد کرده‌اند، تاکید کرد: این تعداد اشتغال در حالی است که کارآفرینی در حوزه هوافضا سرمایه‌گذاری‌های بالایی می‌طلبد و این شرکت‌های خصوصی بدون سرمایه‌های دولتی اقدام به اشتغال‌آفرینی کرده‌اند.
منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۳
    0 0
    وقتی یه کشور در حال توسعه یا صنعتی مثل چین یا ژاپن یا حتی کره میره فرضا 40 میلیارد دلار هواپیما می خره 1 میلیارد دلارش رو برای تحقیق و توسعه در داخل کشور می زاره در پوشش یکی دو تا پروژه داخلی می زاره متاسفانه ما چون پول نفت داریم کلا یا از اون ور بوم می افتیم که همه هواپیماها ساخت داخل باید بشن یا این ور بوم که با پول مفت نفت همه چی رو بخریم! و همه طرح ها رو جمع می کنیم تقریبا اکثر اساتید و دانشجوهای کشور در بخش هوایی دنبال خروج از کشور هستن ...و از این بدتر خیلی از دانشگاه ها و دانشگده های هوایی عملا دانشجویان اونها بدون هیچ امیدی سر کلاس ها حاضر می شن...
  • ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۳
    0 0
    لطفا داخل این نمایشگاه با جناب منطقی صحبت کنید این پروژه ماهواره طلوع و پرتاب گر سیمرغ بلاحره چی شد!؟؟؟ و چرا دوباره می خوان ماهواره های دو ماهه رو پرتاب کنن!!؟ یازده ماه دیگه دولت می ره ها!..ممکنه اگر دولت بره دیگه منطقی هم نباشه!...یه زمانی مشرق کلا مصاحبه های خوبی در بخش فضایی می گرفت!.
  • ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۳
    0 0
    هزینه برای فعالیتهای فضایی برای ایران جهان سومی زهر است
  • علی ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۳
    0 0
    جهان سومی خودتی و هفت پشتت ، مزدور یانکی کشوری که موشک 4 مرحله ای با قطر 3.5 متر بسازه که توانایی حمل 1تن محموله تا مدار 1000 کیلومتری رو داره که جهان سومی نیست دیگه. گوش ملت انقلابی ایران به بلندگوهای لجن پراکن لیبرال وابسته و ذلیلی مثل شما بدهکار نیست به لطف خدا و با هدایت های رهبرمون پله های پیشرفت رو سریع تر از اون چیزی که مزدورهایی مثل شما فکرشو بکنه می پیماییم
  • ۱۹:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۳
    0 0
    ترکیه اسراییل پاکستان و هند جهان سومی در همین همسایه های ما چطور برای اونها خیلی هم شیرین هست پیشرفت های فضایی!..مشکل شما ضد انقلاب این هست که با حکومت درد دارید و از اینکه یک حکومت مخالف خودتون یک قدرت هسته ای نظامی هوایی یا فضایی و کلا هر چیزی ...بشه به شدت مشکل دارید!
  • ۱۹:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۳
    0 0
    زهر اصلی وجود افراد بی خاصیتی مانند شما در ایران هست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس